Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Domácí násilí na ženách
Tůmová, Nikola ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky domácího násilí. V teoretické části se zabývám vymezením domácího násilí jako takového; co to vlastně je, koho se nejčastěji týká a v jakých formách se vyskytuje. Dále také uvádím legislativní rámec a epidemiologii této problematiky na území České republiky. V praktické části se věnuji zhodnocení dotazníkového šetření, které jsem prováděla na základní a střední škole a dále porovnávám získané výsledky respondentů.
Ochrana práv nezletilých pohlavně zneužívaných dětí ve věku od novorozenců do tří let
Janoušková, Lucie ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Matiaško, Maroš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku pohlavního zneužívání dětí v České republice. Specifikuje věkovou skupinu dětí do tří let, přičemž se zaměřuje na incidenci a prevalenci těchto případů v české společnosti. Pozornost je upřena zejména na charakteristiku tohoto fenoménu ze všech jeho aspektů, kterými jsou společenské vnímání, atributy pohlavního zneužívání a domácího násilí obecně, legislativní problematika k tématu pohlavního zneužívání nezletilých, financování pomoci poskytované pohlavně zneužitým dětem. Nadále je specifikovány diagnostické metody využívané v České republice k detekci pohlavního v komparaci s alternativními přístupy diagnostiky využívanými v zahraničí, které zaznamenávají úspěch zejména v nejnižších věkových kategoriích. Práce se věnuje také problematice orgánu sociálně-právní ochrany dětí a jejího poskytování v souvislosti s pohlavním zneužíváním. Klíčová slova: pohlavní zneužití, CAN syndrom, diagnostika, sociálně-právní ochrana dětí, legislativa ABSTRACT: The diploma thesis is concerned to the topic of sexual abusement of children in the Czech republic. It specifies the age group of children until three years and shows the prevalence and incidence these cases in Czech society. The attention is set on chracterising this phenomenon from all its aspects, which are social...
Attachment u dětí ve Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP)
Myslivečková, Petra ; Sotáková, Hana (vedoucí práce) ; Presslerová, Pavla (oponent)
Cílem této práce na téma Attachment u dětí v Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc je snaha popsat vazebné chování dětí, které jsou umísťovány do těchto zařízení. V teoretické části se zabývám nejen samotnou teorií attachmentu, ale také aktuálními poznatky, projevy jednotlivých typů attachmentu a diagnostikou attachmentu. Dále se zabývám také charakteristikou samotných zařízení, jejich legislativním vymezením a problémy, které přináší některé současné přístupy a které systém v České republice neumí dostatečně reflektovat. V praktické části pak vycházím z praxe konkrétního zařízení a prostřednictvím kvalitativního výzkumu a kazuistik prezentuji případy jednotlivých dětí. Poslední část práce je věnována možnostem práce s poruchami attachmentu. Klíčová slova: attachment, vazba, Zařízení pro děti vyžadující okamžitou pomoc (ZDVOP)
Ochrana práv nezletilých pohlavně zneužívaných dětí ve věku od novorozenců do tří let
Janoušková, Lucie ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Matiaško, Maroš (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku pohlavního zneužívání dětí v České republice. Specifikuje věkovou skupinu dětí do tří let, přičemž se zaměřuje na incidenci a prevalenci těchto případů v české společnosti. Pozornost je upřena zejména na charakteristiku tohoto fenoménu ze všech jeho aspektů, kterými jsou společenské vnímání, atributy pohlavního zneužívání a domácího násilí obecně, legislativní problematika k tématu pohlavního zneužívání nezletilých, financování pomoci poskytované pohlavně zneužitým dětem. Nadále je specifikovány diagnostické metody využívané v České republice k detekci pohlavního v komparaci s alternativními přístupy diagnostiky využívanými v zahraničí, které zaznamenávají úspěch zejména v nejnižších věkových kategoriích. Práce se věnuje také problematice orgánu sociálně-právní ochrany dětí a jejího poskytování v souvislosti s pohlavním zneužíváním. Klíčová slova: pohlavní zneužití, CAN syndrom, diagnostika, sociálně-právní ochrana dětí, legislativa ABSTRACT: The diploma thesis is concerned to the topic of sexual abusement of children in the Czech republic. It specifies the age group of children until three years and shows the prevalence and incidence these cases in Czech society. The attention is set on chracterising this phenomenon from all its aspects, which are social...
Domácí násilí na ženách
Tůmová, Nikola ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Marádová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se týká problematiky domácího násilí. V teoretické části se zabývám vymezením domácího násilí jako takového; co to vlastně je, koho se nejčastěji týká a v jakých formách se vyskytuje. Dále také uvádím legislativní rámec a epidemiologii této problematiky na území České republiky. V praktické části se věnuji zhodnocení dotazníkového šetření, které jsem prováděla na základní a střední škole a dále porovnávám získané výsledky respondentů.
Případová studie života vybraných dětí, vyrůstajících v dětských domovech ve Středočeském kraji
SUCHÁNKOVÁ, Veronika
Diplomová práce je věnována problematice, která se týká života dětí vyrůstajících v dětských domovech. Teoretická část je zaměřena na dítě, rodinu, její funkce, poruchy chování v rodině, které často končí násilím na dětech a vedou až k ústavní výchově. Na poruchy chování v rodině navazují specifika práce sociálně-právní ochrany dětí. Práce popisuje východiska a možnosti, které nabízí stát nebo ostatní organizace těmto ohroženým dětem. Jsou zde popsány zařízení ústavní péče a nejčastější důvody, které vedou k umístění do dětského domova včetně rizik, spojených s odchodem ze zařízení. Praktická část je směrována na mladé lidi v dětských domovech, kde za pomoci kvalitativního výzkumu je zmapován jejich dosavadní život v zařízení. Hlavním cílem je odpověď na položené výzkumné otázky a získat tak větší náhled na problematiku dětí umístěných v dětských domovech.
Problematika syndromu CAN z pohledu učitelů základních škol
JANDOVÁ, Martina
V současné době je v naší společnosti syndrom CAN, syndrom týraného, zneužívaného a zanedbávaného dítěte stále častým fenoménem. I přes to, že se tímto jevem zabývá čím dál více odborníků a je publikováno stále více odborné literatury, čísla, která udávají počet týraných a zneužívaných dětí, stále stoupají. Traumata a patologické chování, které děti prožívají v rodině si ve většině případech přenášejí do dospělosti do svých vzorců chování, do svých rodin. Učitelé základních škol, kteří tráví s dětmi v rámci školní výuky podstatnou část dne, mají důležitou roli v prevenci, ale i při odhalování případů syndromu CAN. Cílem diplomové práce bylo zjistit jak jsou učitelé základních škol informováni o problematice syndromu CAN a zda vědí jak při případném podezření na syndrom CAN postupovat a také zjistit, zda na informovanost má vliv mikroregion a věk respondentů. Stanovené hypotézy byly zaměřeny na to, zda učitelé základních škol v Jindřichově Hradci mají vyšší informovanost o problematice syndromu CAN než učitelé základních škol v Třeboni, učitelé základních škol v Jindřichově Hradci mají vyšší informovanost o problematice syndromu CAN než učitelé základních škol v Dačicích. Dále pak zda učitelé základních škol ve věkové kategorii do 40 let prokazují vyšší znalost problematiky syndromu CAN než učitelé ve věkové kategorii nad 40 let. K ověření hypotéz byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, technika dotazníku. Výzkumný soubor dotazníkového šetření tvořili učitelé základních škol v mikroregionu Dačice, J.Hradec a Třeboň. Konečný soubor tvořili 193 respondenti. Učitelé základních škol v mikroregionu J. Hradec neprokázali vyšší informovanost problematiky syndromu CAN než učitelé základních škol v mikroregionu Třeboň a Dačice. Také učitelé ve věkové kategorii do 40 let neprokázali vyšší znalost dané problematiky než učitelé ve věkové kategorii nad 40 let. Ze zpracování výsledků provedeného výzkumu vyplynulo, že hypotézy H1, H2 i H3 se nepotvrdily. Z uvedených výsledků vyplývá, že znalosti učitelů základních škol o problematice syndromu CAN ve zkoumaném souboru s daným mikroregionem výkonu praxe ani věkem respondentů nesouvisí. Obecně lze říci, že respondenti prokázali malé znalosti o syndromu CAN. Měli bychom si uvědomit, že syndrom CAN je velmi závažný sociální problém a daná společnost by mu měla věnoval velkou pozornost.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.